Радно време:
Понедељак – Петак
07 – 20ч

Суботом
07 -20ч

Недељом и празником
(дежурни објекти)
07 – 19ч

Радно време по службама

Састанак са представницима Удружења глувих и наглувих Шумадијског округа

Састанак са представницима Удружења глувих и наглувих Шумадијског округа

У сали Превентивног центра је 12.12.2016.године одржан састанак на коме су присуствовали представници Удружења глувих и наглувих Шумадијског округа Крагујевац, представници Института за јавно здравље Крагујевац, као и представници различитих служби Дома здравља. Повод за организовање овог састанка настао је као резултат иницијативе представника овог Удружења а са циљем проналажења начина за превазилажење проблема на које особе са овом врстом инвалидитета наилазе у здравственим установама. Састанку је присуствовало 20 особа, окупњене је поздравила и састанак отворила др Сенита Гичевић Дургутовић, пр Дома здравља а након тога присутнима се обратила и прим. др Видосава Жубринић, координатор Превентивног центра која је имала значајан ангажман у организовању овог састанка. Након тога своје излагање започела је госпођа Сузана Маслаћ Матовић,чланица овог Удружења. Прва ствар на коју је хтела да скрене пажњу окупљенима јесте да карактерисање особа са оштећењима слуха као глувонеме није исправна будући да ове особе имају свој језик за комуникацију, знаковни језик па самим тим не могу бити неме. Такође је говорила и о улози тумача знаковног језика у здравственом систему,о значају који он има у смислу остваривања што квалитетнијег лечења. Здравствени радник дужан је да се обраћа директно пацијенту а тумач је ту да омогући квалитетну комуникацију на линији лекар пацијент. Оно што нам је предочено као проблем на чијем решавању треба порадити јесте давање тумачу приоритет уласка са глувим пацијентом ,будући да је број тумача који покривају потребе глувих особа на територији града Крагујевца мали и недовољан па уколико предуго чекају на пријем у здравственој установи,други корисници њихових услуга могу остати ускраћени за услугу тумача. Такође су нам скренули пажњу и на проблем препознавања ових пацијената од стране сестре или лекара јер се неретко дешавало да остану предуго у чекаоницама јер не чују прозивање па је предлог представника овог Удружења био да се на здравственом картону ових особа налази фотографија која би била знак распознавања и нешто што би помогло у превазилажењу овог проблема. Оно што су желели да нам представе као новину јесте и једна врста савременог вида комуникације и ангажовања тумача путем видео релеј центра. На овај начин глув пацијент уз помоћ таблет рачунара комуницира и са здравственим радником и са тумачем. За овакав вид комуникације неопходно је мало стрпљења будући да процес логовања и позивања кол центра траје неко време. У циљу остваривања што квалитетније и ефикасније здравствене заштите предлог представника Удружења је да се особама са оштећењем слуха омогући заказивање прегледа слањем смс поруке. Сугестију су дали и када су у питању групне здравствено васпитне активности као што су здравствено едукативна предавања, школа за психофизичку припрему трудница и слично а предлог је био да када год се у Дому здравља организују овакве активности буду обавештени и представници Удружења да би и њихови чланови уз ангажовање тумача имали прилику да учествују и присуствују овим активностима. Састанак је завршен са обећањем да ће запослени у Дому здравља дати максималан допринос у проналажењу решења за све оно што је од стране особа са овим инвалидитетом препознато као проблем као и да ћемо порадити на томе да и Дом здравља буде установа која ће из реда својих запослених имати особу која ће проћи едукацију за основе знаковног језик и на тај начин учинити корак напред у смислу унапређења како сарадње тако и у смислу пружања што квалитетније здравствене услуге свим пацијентима.

Здравље је наше највеће благо

Ми смо ту да Вам помогнемо да унапредите Ваше здравствено стање и пребродите тешкоће